*به خبرگزاری حوزه خوش آمديد* اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
منو اصلی
امکانات سایت
نام :   
ایمیل :   

نمای حوزه



 استانها, استان آذربایجان شرقی    شماره خبر: ٣٣٨٤٠٩     ١٧:٣٩ - 1392/12/26     انتقاد از تقسیم ناعادلانه بودجه‌های فرهنگی ارسال به دوست     نسخه چاپي


  انتقاد از تقسیم ناعادلانه بودجه‌های فرهنگی

  انتقاد از تقسیم ناعادلانه بودجه‌های فرهنگی 


  تقسیم عادلانه بودجه فرهنگی و قرآنی با توجه به اولویت ها مدنظر قرار نمی گیرد، برخی نهادهای فرهنگی از داشتن بودجه فرهنگی محرومند، اما بودجه برخی نهادها نیز روی دستشان مانده است.  

 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سیدی ثانی، روز دوشنبه در نشست دبیران کمیته‌های استانی دفتر همکاری های ستاد حوزه های علمیه و آموزش و پرورش منطقه چهار کشوری که در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد، با انتقاد از عدم تقسیم عادلانه بودجه های فرهنگی و قرآنی تصریح کرد: تقسیم عادلانه بودجه فرهنگی و قرآنی با توجه به اولویت ها مدنظر قرار نمی گیرد، برخی نهادهای فرهنگی از داشتن بودجه فرهنگی محرومند، اما بودجه برخی نهادها نیز روی دستشان مانده است. 

وی تصریح کرد: تبلیغات جامعه جهانی علیه جوانان ایرن اسلامی باید رصد شود، چون صرفا نشستن و گفتن و برخاستن چیزی را حل نمی کند، باید بودجه های فرهنگی را به میدان بیاوریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدثانی یادآور شد: باید برای مقابله با فعالیت‌های مسیحیت در کشور تلاش کنیم، چون برخی از جوانان به مسیحیت گرایش پیدا کرده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که مشکل اساسی فرهنگی ملموس در جامعه، تغییر نگرش نسبت به علم است افزود: حلقه مفقوده اینجاست که نگرش ما به علم از نگرش تکلیفی به نگرش دنیایی تبدیل شده است، یکی از، رسالت های متولیان حوزه و فرهنگ، این است که این آسیب را درمان کنند، چرا که نگرش نسل ما به علم، نگرش تکلیفی نیست.

وی تاکید کرد: اگر مراقب نباشیم جدایی دین از سیاست و جدایی علم از عقل با تلاش دشمنان در آموزش و پرورش شروع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی ثانی با طرح این پرسش که انتظارات و توقعات جوانان جامعه اسلامی از روحانیت چیست؟ گفت: حوزویان باید روی این مساله کار کنند که جوانان چه انتظاراتی از حوزویان و روحانیت از جوانان دارند.

وی عنوان کرد: ظرفیت های موجود در حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، نحوه توسعه تعامل بین این دو نهاد و به رسمیت شناختن جوان متقاوت امروز، باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با اشاره به وظایف دبیرخانه دفتر همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، گفت: گردآوری مستمر شبهات و نمونه های عملیات روانی سایت ها و شبکه ها ماهواره ای و پیامک می تواند یکی از وظایف این دبیرخانه دائمی باشد.

 


 


خروج




چهارشنبه ٠٧ اسفند ١٣٩٨

 
اوقات شرعی
تصویر برگزیده
گفتگو
بین الملل
گزارش
تازه های نشر

کلیه حقوق برای خبرگزاری حوزه محفوظ می‌باشد.  info@hawzahnews.ir